fredag 21 maj 2010

Godiskriget



Idag var det ett jävla ståhej på lilla ica aspudden. Köerna ringlade sig ut på gatan. Jag var tvungen att nyfiket ställa mig på tå för att se över folks huvuden.
Idag kostade lösviktsgodiset nämligen ynka 29,90. en liten lapp hängde på dörrarna och tjockisar ställde sig för att läsa och utvärdera. "är det värt det? det är ju ändå ett billigt - hur mycket tjänar jag inte på det här?" Vissa hade inga samvetskval, utan brottade sig fram med skopan i högsta hugg.
Det var fullt krig, från min plats såg jag hur det yrde krutdamm kring gubbarna och tanterna och sockret regnade som aska.
när jag väl kom fram till godishyllan så var det fullkomlig massaker på de stackars sega råttor som fanns kvar.
runt niotiden ikväll lade sig oroligheterna. området vid ingången står nu tomt och krigshärjat.

Det här är inte barn. De som brottas längst fram i linjen är vuxna.

1 kommentar:

  1. Wiee du är så duktig som fick ett så bra jobberbjudande. Förstår att du inte kunde komma till Tanto men vi saknade dig ska du veta. Snart gör vi om det :)

    SvaraRadera