torsdag 27 maj 2010

Action på jobbet

Ni vet de där små nagellacken från depend som kostar 25 kronor? det är ingen stor investering - som en kaffe.
Östermalmsdamen (40 årsåldern) kom in och granskade den lilla flaskan. Det var ett svårt val eftersom hon inte visste om det var den färgen hon hade hemma.
"Går den inte lite i blått?"
"Ja, fast det är samma nummer på dom. Det kan vara ljuset här inne."

När jag säger det tittar hon så där misstroget på mig. Så där misstroget att hon inte ens försöker dölja sin misstrogenhet.
"Ja, den kostar ju bara 25 kronor, det är ju ingen jätteinvestering. blir det fel så får du använda den till tånaglarna" försöker jag.
Hon håller fast den misstrogna blicken, jag ska minsann veta att det är mitt fel om det är fel färg nu.
Sedan säger hon:
"Kan jag lägga undan den? Så får jag tänka lite."


I find this a bit odd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar