torsdag 24 juni 2010

Vampyrsommar


Jag har ju inte skrivit på ett tag. Det är för att jag har blivit biten av True Blood igen.
*haha, så skoj, en ordvits*
Den här gången är det böckerna som jag sträckläser.
Jag slutar aldrig att förundras över denna fantastiska huvudperson, Sookie Stackhouse. Den prydliga, tankeläsande servitrisen från norra Louisiana. Den svala vampyren Bill och Merlotte´s Bar & Grill.
*oj så skoj, ett rim*

Jag tycker det är töntigt med så kallad fan-art. När människor jorden över sitter och ritar Sookie Stackhouse eller Luke Skywalker. Men nu ska jag i alla fall försöka mig på att publicera en bild av Sookie.
Smaka på namnet, Sookie Stackhouse.

Böckerna är skrivna av Charlaine Harris och är en lättsam men underhållande sommarläsning.
Jag har köpt den tredje boken men vet inte om jag kan läsa den innan jag sett den tredje säsongen från HBO som började gå förra veckan i USA. Den kommer dock inte komma till Sverige förrän någon gång i höst.
Jag vet en viss moster som sitter på Canal + och håller i banden i detta nu.
Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar