onsdag 21 april 2010

Frossardrömmar



Jag börjar planera min Barcelona-resa. Eller snarare - räknar på saken. Det är inte alls lätt att hitta en billig resa, jag kan inte minnas att det är så här dyrt? Tur och retur 3000 spänn ner till Barcelona?
men i dessa lägen finns det bara en sak att göra: köpa resan och hoppas på det bästa! Snål kan man bli om man blir gammal.

Planerar att åka med bara en väska, en bag. Hänga över axeln - inget att checka in - inget att checka ut. la vida loca.
Det jag längtar mest till är att gå och äta friterad ost med marmelad på QuQu och dricka vin.

Jag har nämligen börjat med en DEETOX - jag är nu på dag sex. Jag äter bara grönsaker och frukt - utan olja, utan salt, utan socker, utan kaffe och utan alkohol. Det tog en dags förberedelser bara för att lära sig alla "do´s and dont´s" (det är mest dont´s).
Man hamnar lite utanför när man varken äter eller dricker som normala människor. jag ska till exempel gå och fika med tjejerna från poppius klockan tolv. de kommer beställa in stora focaccias och cola och caffe latte.
sockerkaka, cheesecake, kladdkaka, brownie.

"En grön te, tack."

1 kommentar: