fredag 20 augusti 2010



Nu sitter jag och ritar igen, tog en dag helt ledigt bara för att städa. Det blir lätt lite råddigt när man har mycket papper omkring sig.
Som vanligt får min far vara modell för mycket. Han är väldigt snygg. och jag har ritat honom tusentals gånger, för han har lätta karikatyrdrag. De har jag i huvudet hela tiden. Nu ska han få vara en person i den bilden jag håller på med till det hemliga projektet. Den här bilden är avritad från hans facebook-profil.
Annars är det huvudet upp och fötterna ner. Jag drar mig tillbaka lite och är mycket ensam så fort jag är ledig. Orkar inte vara så social, det tror jag beror på jobbet. Så därför rör jag mig i en liten trekant mellan midsommarkransen, hornstull och aspudden.
Sluter inne mig i en egen liten drömvärld. Jag behöver inte så mycket när jag är där. Lite papper, god mat, ett glas vin ibland. Jag går inte på bio längre, jag hyr all min film. Jag skulle kunna förvandlas till en riktig lunatic. och hade vi terroristangivning i Sverige så hade jag stått högt upp på listan hos flera av mina grannar.
I väntan på att världen tar sitt förnuft till fånga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar